woj. lubelskie
26 listopada 2021 2023-05-15 13:11Biuro Firmy: Godziny otwarcia: | Biuro Lublin Godziny otwarcia: poniedziałek: godz. 08:00 – 16:00 wtorek: godz. 08:00 – 16:00 środa: godz. 08:00 – 16:00 czwartek: godz. 08:00 – 16:00 piątek: godz. 08:00 – 16:00 sobota: (po wcześniejszym kontakcie telefonicznym) |
Szukasz dofinansowania ze strony Okręgowych Izb Pielęgniarek i Położnych (OIPiP) do szkoleń/ kursów, na które planujesz się zapisać? Wejdź na stronę swojej Izby i sprawdź!
W poniższym linku znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące tego jak się o nie ubiegać: https://www.oipip.lublin.pl/informacje/formularze/category/5-dofinansowanie-ksztalcenia-podyplomowego
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że firma Vital-Med. Sp. z o.o. , z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną i w dbałości o wzajemne bezpieczeństwo, w szkoleniach i kursach realizowanych w naszych oddziałach regionalnych, przechodzi na kształcenie w formie hybrydowej, tzn. zajęcia będą odbywały się jednocześnie w dwóch formach – zdalnej (online) oraz stacjonarnej.
W tym celu uruchomiliśmy platformę „Microsoft Teams”. Umożliwia ona korzystanie z zajęć w wygodnej i bezpiecznej formie na komputerach oraz urządzeniach mobilnych z dostępem do Internetu. Natomiast, w przypadku braku możliwości skorzystania z platformy, umożliwiamy uczestniczenie w wykładach stacjonarnych, w ograniczonej liczbie osób, zgodnie z aktualnie obowiązującymi publikowanymi wytycznymi, po uprzednim zgłoszeniu swojej obecności do biura regionalnego.
Informację o tym jak dołączyć do zajęć zdalnych, uczestnicy naszych szkoleń i kursów otrzymają ze swoich biur regionalnych. Zapewniamy również pomoc techniczną przy pokonaniu trudności w logowaniu się do platformy.
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy serdecznie do kontaktu z Biurem Vital-Med Lublin.
Miejsce realizacji: WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE
typ: KOMERCYJNE
Kursy kwalifikacyjne:
PIELĘGNIARSTWO ANESTEZJOLOGICZNE I INTENSYWNEJ OPIEKI DLA PIELĘGNIAREK
Rozpoczęcie: 08.09.2023 r. – NABÓR TRWA!!! Serdecznie zapraszamy do zapisów przez SMK!!!
Obowiązkowe zgłoszenia przez system SMK
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa anestezjologicznego i intensywnej opieki, dla pielęgniarek są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu kwalifikacyjnego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Pielęgniarka po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego jest przygotowana do objęcia kompleksową opieką pacjenta w każdym wieku dziedzinie pielęgniarstwa anestezjologicznego i intensywnej opieki.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu kwalifikacyjnego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 445 godzin dydaktycznych: zajęcia teoretyczne – 200 godzin, zajęcia praktyczne – 245 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 80% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 20%, co stanowi nie więcej niż 89 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie.
PIELĘGNIARSTWO RODZINNE DLA PIELĘGNIAREK
Rozpoczęcie: 10.11.2023 r. – NOWY TERMINI!!!! – NABÓR TRWA!!! Serdecznie zapraszamy do zapisów przez SMK!!!
Obowiązkowe zgłoszenia przez system SMK
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa rodzinnego dla pielęgniarek są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu kwalifikacyjnego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Uzyskanie przez pielęgniarkę kwalifikacji do wykonywania świadczeń w zakresie edukacji zdrowotnej, promocji zdrowia oraz świadczeń opiekuńczych, wychowawczych, diagnostycznych, pielęgnacyjnych, leczniczych i rehabilitacyjnych w środowisku zamieszkania świadczeniobiorcy, w środowisku jego pobytu, w zdrowiu, chorobie i niepełnosprawności, niezależnie od wieku i płci.
Czas kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu kwalifikacyjnego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 325 godzin dydaktycznych: zajęcia teoretyczne – 150 godzin, zajęcia praktyczne – 175 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 80% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 20%, co stanowi nie więcej niż 65 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie.
Miejsce realizacji: WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE
typ: KOMERCYJNE
Kursy dokształcające:
Kurs dokształcający w zakresie:
OBSŁUGA I PIELĘGNACJA PORTU NACZYNIOWEGO DLA PIELĘGNIAREK
Jednodniowy 8-godzinny kurs dokształcający. Zajęcia odbędą się zaraz po postępowaniu kwalifikacyjnym.
Wykłady:
1. Implantacja portu dożylnego
2. Korzyści i wady portu dożylnego
3. Specjalistyczny sprzęt do obsługi portów dożylnych
4. Powikłania związane z założeniem i obsługą portu dożylnego
5. Procedura obsługi portu dożylnego, rekomendowana przez Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Onkologicznych
6. Opieka nad pacjentem z założonym portem naczyniowym (pielęgnowanie, edukacja, samoopieka)
7. Pacjent podczas prowadzenia leczenia z wykorzystaniem portu dożylnego
8. Pacjent po zakończeniu leczenia – port dożylny nie jest używany
9. Dzienniczek monitorowania portu dożylnego
Warsztaty (prowadzone na fantomie z założonym portem naczyniowym z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu):
1. Przygotowanie pacjenta do nakłucia portu dożylnego
2. Przygotowanie sprzętu
3. Algorytm postępowania
4. Założenia igły Hubera i podłączenia wlewu kroplowego/podanie iniekcji dożylnej/pobranie krwi/płukanie portu
5. Usunięcie igły Hubera
6. Założenie opatrunku
7. Trudności podczas obsługi portu dożylnego – brak refluksu, port niedrożny – postępowanie
Kurs dokształcający w zakresie:
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Kurs weekendowy – zajęcia stacjonarnie zaraz po postępowaniu kwalifikacyjnym w sobotę 23.09.2023 r.
Kurs dokształcający w zakresie:
OBSŁUGA I PIELĘGNACJA PORTU NACZYNIOWEGO DLA PIELĘGNIAREK
Jednodniowy 8-godzinny kurs dokształcający. Zajęcia odbędą się zaraz po postępowaniu kwalifikacyjnym.
Wykłady:
1. Implantacja portu dożylnego
2. Korzyści i wady portu dożylnego
3. Specjalistyczny sprzęt do obsługi portów dożylnych
4. Powikłania związane z założeniem i obsługą portu dożylnego
5. Procedura obsługi portu dożylnego, rekomendowana przez Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Onkologicznych
6. Opieka nad pacjentem z założonym portem naczyniowym (pielęgnowanie, edukacja, samoopieka)
7. Pacjent podczas prowadzenia leczenia z wykorzystaniem portu dożylnego
8. Pacjent po zakończeniu leczenia – port dożylny nie jest używany
9. Dzienniczek monitorowania portu dożylnego
Warsztaty (prowadzone na fantomie z założonym portem naczyniowym z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu):
1. Przygotowanie pacjenta do nakłucia portu dożylnego
2. Przygotowanie sprzętu
3. Algorytm postępowania
4. Założenia igły Hubera i podłączenia wlewu kroplowego/podanie iniekcji dożylnej/pobranie krwi/płukanie portu
5. Usunięcie igły Hubera
6. Założenie opatrunku
7. Trudności podczas obsługi portu dożylnego – brak refluksu, port niedrożny – postępowanie
Kurs dokształcający w zakresie:
INSTRUKTOR SZKOŁY RODZENIA
Kurs weekendowy – zajęcia stacjonarnie zaraz po postępowaniu kwalifikacyjnym w sobotę i w niedzielę 20-21.05.2023 r.
Kurs dokształcający w zakresie:
PRZYMUS BEZPOŚREDNI
Kurs dokształcający w zakresie:
KWALIFIKOWANA PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA
Miejsce realizacji: WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE
typ: KOMERCYJNE
Kursy specjalistyczne:
Kurs specjalistyczny w zakresie:
ORDYNOWANIE LEKÓW I WYPISYWANIE RECEPT CZ.1 DLA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
Kurs specjalistyczny Ordynowanie leków i wypisywanie recept dla pielęgniarek i położnych składa się z dwóch części.
Część I dotycząca ordynowania leków i wypisywania recept przeznaczona jest zgodnie z art.15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1435, z późn. zm.) dla pielęgniarek i położnych posiadających dyplom ukończenia studiów drugiego stopnia na kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo oraz pielęgniarek i położnych posiadających tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa. Po ukończeniu części I kursu pielęgniarka, położna jest uprawniona do wykonywania świadczeń zdrowotnych w zakresie:
1. Samodzielnej ordynacji leków zawierających określone substancje czynne, z wyłączeniem leków zawierających substancje bardzo silnie działające, środki odurzające i substancje psychotropowe, w tym wystawianie na nie recept.
2. Samodzielnej ordynacji środków spożywczych specjalnego przeznaczenia, w tym wystawianie na nie recept.
3. Samodzielnej ordynacji wyrobów medycznych, w tym wystawianie na nie recept lub zleceń.
4. Wystawiania recept w ramach realizacji zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji na leki, z wyłączeniem leków zawierających substancje bardzo silnie działające, środki odurzające i substancje psychotropowe oraz na środki spożywcze specjalnego przeznaczenia, niezbędne do kontynuacji leczenia.
5. Wystawiania recept lub zleceń w ramach realizacji zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji na wyroby medyczne. 6. Samodzielnej ordynacji leków z kategorii OTC.
Efekty kształcenia wskazane w części I programu kursu specjalistycznego Ordynowanie leków i wypisywanie recept, dla pielęgniarek i położnych są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia czy podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki, położnej do samodzielnego ordynowania wybranych produktów leczniczych, wyrobów medycznych i środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, w tym wystawiania na nie zlecenia lub recepty.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 65 godzin dydaktycznych, w tym: zajęcia teoretyczne – 45 godzin zajęcia praktyczne – 20 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej niż 6 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie.
Kurs specjalistyczny w zakresie:
OPIEKA NAD PACJENTEM ZE STOMIĄ JELITOWĄ DLA PIELĘGNIAREK
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu specjalistycznego Opieka nad pacjentem ze stomią jelitową, dla pielęgniarek są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki do samodzielnego udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie opieki nad chorym z przetoką jelitową, w tym kolostomią, ileostomią.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 173 godziny dydaktyczne: zajęcia teoretyczne – 68 godzin, zajęcia praktyczne – 105 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej niż 17 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie.
Kurs specjalistyczny w zakresie:
WYKONYWANIE BADANIA SPIROMETRYCZNEGO DLA PIELĘGNIAREK
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu specjalistycznego Wykonanie badania spirometrycznego, dla pielęgniarek są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki do samodzielnego wykonania badania spirometrycznego i wstępnej oceny wyniku badania u pacjentów w różnym wieku i w różnym stanie zdrowia.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 86 godzin dydaktycznych: zajęcia teoretyczne – 36 godzin, zajęcia praktyczne – 50 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej niż 8 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie
Kurs specjalistyczny w zakresie:
SZCZEPIENIA OCHRONNE DLA POŁOŻNYCH
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu
specjalistycznego Szczepienia ochronne dla położnych są dla organizatora i
uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych
efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego
będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia
kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie położnej do samodzielnego
udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie :
· szczepień ochronnych noworodków;
· szczepienia przeciw HPV, istotnego ze względów
epidemiologicznych, postępowania w przypadku wystąpienia niepożądanego odczynu
poszczepiennego (NOP) oraz prowadzenia sprawozdawczości w zakresie szczepień
ochronnych.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych
na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z
wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 52 godziny dydaktyczne: zajęcia teoretyczne –
27 godzin, zajęcia praktyczne – 25 godzin. Organizator kształcenia w
porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania
zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na
realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej
niż 5 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie
Kurs specjalistyczny w zakresie:
SZCZEPIENIA OCHRONNE DLA PIELĘGNIAREK
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu specjalistycznego Szczepienia ochronne dla pielęgniarek są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki do samodzielnego udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie szczepień ochronnych2 , postępowania w przypadku wystąpienia niepożądanego odczynu poszczepiennego (NOP) oraz prowadzenia sprawozdawczości w zakresie szczepień ochronnych.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 80 godzin dydaktycznych: zajęcia teoretyczne – 35 godzin, zajęcia praktyczne – 45 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej niż 8 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie
Kurs specjalistyczny w zakresie:
WYKONANIE I INTERPRETACJA ZAPISU ELEKTROKARDIOGRAFICZNEGO U DOROSŁYCH DLA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu specjalistycznego Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego u dorosłych, dla pielęgniarek i położnych są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki, położnej do wykonania u osoby dorosłej, badania elektrokardiograficznego w spoczynku oraz do udziału w badaniach diagnostycznych oraz monitorowaniu pacjenta z wykorzystaniem zapisu elektrokardiograficznego, a także do interpretacji składowych prawidłowego zapisu czynności bioelektrycznej serca oraz rozpoznania cech elektrokardiograficznych wybranych stanów chorobowych, w tym stanów zagrożenia życia i zdrowia.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 108 godzin dydaktycznych: zajęcia teoretyczne – 50 godzin; zajęcia praktyczne – 58 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych w wymiarze nie większym niż 10% (z wyłączeniem ćwiczeń), które może być wykorzystane na samokształcenie
Kurs specjalistyczny w zakresie:
RESUSCYTACJA KRĄŻENIOWO-ODDECHOWA DLA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu specjalistycznego Resuscytacja krążeniowo-oddechowa, dla pielęgniarek i położnych są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki i położnej do samodzielnego rozpoznania stanu nagłego zagrożenia zdrowotnego i podjęcia działań resuscytacyjnych u osób dorosłych oraz dzieci i niemowląt zgodnie ze współczesną wiedzą z zakresu ratownictwa medycznego.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 90 godzin dydaktycznych, w tym: zajęcia teoretyczne – 20 godzin, ćwiczenia w warunkach symulowanych – 40 godzin, zajęcia praktyczne – 30 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej niż 9 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie
Kurs specjalistyczny w zakresie:
RESUSCYTACJA ODDECHOWO-KRĄŻENIOWA NOWORODKA DLA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu specjalistycznego Resuscytacja oddechowo-krążeniowa noworodka, dla pielęgniarek i położnych są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie mieć takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki, położnej do rozpoznania stanu zagrożenia życia noworodka i samodzielnego podejmowania działań resuscytacyjnych w ramach kompetencji zawodowych.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą wynosi 57 godzin dydaktycznych, w tym: zajęcia teoretyczne (wykłady) – 27 godz., ćwiczenia w warunkach symulowanych – 30 godz. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej niż 6 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie.
Kurs specjalistyczny w zakresie:
TERAPIA BÓLU OSTREGO U DOROSŁYCH DLA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu
specjalistycznego Terapia bólu ostrego u dorosłych, dla pielęgniarek i
położnych, są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem
programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy
uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje,
niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego
kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki, położnej do samodzielnego
udzielania świadczeń zdrowotnych w okresie okołooperacyjnym w zakresie
uśmierzania bólu ostrego:
·
monitorowania natężenia bólu za pomocą przyjętych skal oceny natężenia bólu;
·
monitorowania przebiegu leczenia przeciwbólowego u chorych;
· podawania leków różnymi
drogami w celu uśmierzania bólu ostrego w zakresie zlecenia lekarskiego, także
z wykorzystaniem technik analgezji regionalnej;
· modyfikowania dawki leku
przeciwbólowego, w zakresie zlecenia lekarskiego, na podstawie monitorowania
bólu i stanu pacjenta.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych
na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z
wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 98 godzin dydaktycznych: zajęcia teoretyczne
– 28 godzin, zajęcia praktyczne – 70 godzin. Organizator kształcenia w
porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania
zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na
realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej
niż 10 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie
Kurs specjalistyczny w zakresie:
LECZENIE RAN DLA POŁOŻNYCH
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu specjalistycznego Leczenie ran dla położnych są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie położnej do samodzielnego udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie opieki nad chorą z raną, w tym z raną odleżynową do III° włącznie, owrzodzeniem nowotworowym, przetoką oraz do zdejmowania szwów z rany.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 115 godzin dydaktycznych: zajęcia teoretyczne – 45 godzin, zajęcia praktyczne – 70 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych. Oznacza to, że 90% łącznej liczby godzin przeznaczonych na realizację programu nie podlega zmianie. Wskazane 10%, co stanowi nie więcej niż 11 godzin, może być wykorzystane na samokształcenie.
Kurs specjalistyczny w zakresie:
LECZENIE RAN DLA PIELĘGNIAREK
Efekty kształcenia wskazane w programie kursu specjalistycznego Leczenie ran dla pielęgniarek są dla organizatora i uczestnika kształcenia obowiązkowym elementem programu. Osiągnięcie wskazanych efektów kształcenia gwarantuje, że każdy uczestnik kursu specjalistycznego będzie posiadać takie same kwalifikacje, niezależnie od miejsca ukończenia kształcenia, podmiotu organizującego kształcenie oraz systemu kształcenia.
Cel kształcenia Przygotowanie pielęgniarki do samodzielnego udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie opieki nad chorym z raną odleżynową, owrzodzeniem nowotworowym, oparzeniem, odmrożeniem, raną urazową powierzchowną, owrzodzeniem kończyn dolnych, stopą cukrzycową oraz do zdejmowania szwów z rany.
Czas trwania kształcenia Łączna liczba godzin przeznaczonych na realizację programu kursu specjalistycznego w kontakcie z wykładowcą/opiekunem stażu wynosi 140 godzin dydaktycznych: zajęcia teoretyczne – 60 godzin, zajęcia praktyczne – 80 godzin. Organizator kształcenia w porozumieniu z kierownikiem kursu, ma prawo dokonać modyfikacji czasu trwania zajęć teoretycznych w wymiarze nie większym niż 10% (z wyłączeniem ćwiczeń), które może być wykorzystane na samokształcenie.